جستجو برای:
سبد خرید 0
  • صفحه اصلی
  • دوره ها
    • حساب کاربری
    • سبد خرید
  • وبلاگ

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
perm_identity
سبد خرید 0
  • تدریس در فیلم‌درس
  • پیشنهاد آموزش
  • تماس با ما
  • سبد خرید
0
فیلم درس
  • صفحه اصلی
  • تولیدات مراکز استان ها
    • خوراسان جنوبی
    • خوراسان شمالی
    • خوزستان
    • سیستان و بلوچستان
    • کردستان
    • مرکز اصفهان
    • مرکز ایلام
    • مرکز بوشهر
    • مرکز تهران
    • مرکز سمنان
    • مرکز فارس
    • مرکز کرمان
    • مرکز مشهد
    • مرکز هرمزگان
    • مرکز یزد
  • سامانه‌ی آموزش آنلاین گفت
  • مجله فیلم درس
  • استعلام مدرک
ورود و ثبت نام

وبلاگ

فیلم درس وبلاگ مجله فیلم درس ده قانون طلایی برای گسترش یک برند شخصی

ده قانون طلایی برای گسترش یک برند شخصی

access_time2020/03/15
perm_identity ارسال شده توسط admin_mag
folder_open مجله فیلم درس
visibility 1.61k بازدید

ده قانون طلایی برای گسترش یک برند شخصی

 

نویسنده: گلدی چان؛ تولیدکننده‌ی محتوا در Linkdin، رئیس شرکت Warm Robots و فارغ‌التحصیل دانشگاه Stanford

مترجم: محمدرضا گیوه

 

ساختن یک برند شخصی ممکن است کاری بسیار سخت و حتی ناشدنی به نظر برسد. اگر نقطه‌ی شروع کار را ندانید، این کار به‌آسانی می‌تواند تبدیل به فرایندی گیج‌کننده شود. متمایزبودن در میان دیگران، اقتضای بازار کار همیشه در حال تغییر امروزی است. بدون چنین تمایزی در یافتن شغل یا حتی تأسیس شرکت خودتان هم موفق نخواهید بود. می‌توان گفت داشتن برند شخصی تقریباً برای همه الزامی است.

در ادامه به 10 قانون طلایی که با رعایت آن‌ها می‌توانید در ساختن یک برند شخصی جذاب، خاص و نوآورانه، موفق باشید، خواهیم پرداخت:

 

  1. روی یک چیز تمرکز کنید

کوپر هریس، مؤسس و رئیس شرکت Kilcky، می‌گوید: «بسیاری از افراد در مقابل رسانه‌ها و افکار عمومی تمرکز خود را از دست می‌دهند و تلاش می‌کنند تا جای ممکن باب میل همه رفتار کنند. به‌عبارتی می‌خواهند برای همه، همه‌چیز باشند. رسالت اصلی خودتان را مشخص کنید و به آن متعهد بمانید». او در تحولی بزرگ، از یک بازیگر ناموفق و شکست‌خورده به یک کارآفرین حوزه‌ی تکنولوژی تبدیل شده و چنین موفقیتی را مدیون تمرکز بر یک رسالت اصلی می‌داند. شما کار به‌مراتب ساده‌تری در پیش خواهید داشت اگر خودتان یک جامعه‌ی هدف را معیّن کرده و اختصاصاً برای آن‌ها محتوا تولید کنید؛ تا زمانی که اجازه دهید دیگران چنین کاری را برای شما انجام دهند.

 

  1. اصیل باشید

یک راه ساده برای داشتن برند شخصی معتبر، اصیل و خلاق‌بودن است. مونیکا لین، اینفلوئنسر و رئیس بازاریابی شرکت Popular Demand، می‌گوید: «مردم می‌توانند تقلیدی‌بودن یک عمل را تشخیص دهند». هرچقدر یک نشان شخصی مقلدانه باشد، مردم دید منفی‌تری نسبت به آن خواهند داشت.

به‌قول ویلیام هریس، کارشناس تبلیغات Facebook و مؤسس شرکت تبلیغاتی Elumynt: «اصیل باشید. این امر کارتان برای مدیریت روزانه‌ی نشان شخصیتتان را به‌مراتب آسان‌تر می‌کند». نشان شخصی شما باید سنگ محک محتوایی باشد که به‌صورت روزانه تولید کرده و به‌وسیله‌ی آن با مخاطبانتان ارتباط برقرار می‌کنید. باید امضای خودتان پای همه‌ی مطالبتان باشد. و نهایتاً نقل‌قولی از جاستین وو، مؤسس CoinState: «پیش از آنکه نشان شخصی خود را تولید کنید، مطمئن شوید که در کار خود بهترین هستید. این مسئله به شما کمک می‌کند که مخاطبانتان را چندین‌برابر کنید».

 

  1. داستانی برای گفتن داشته باشید

اگر در پس‌زمینه‌ی برند شخصی شما داستانی نیست تا آن را برای مخاطبانتان روایت کنید، بالغ بر نیمی از مخاطبان بالقوه‌ی خود را از دست داده‌اید. آلن گنت، رئیس دفتر استراتژیک Skyword و نویسنده‌ی کتاب منحنی خلاقیت، همین مفهوم را به این صورت بیان می‌کند: «مؤثرترین راهکار برای برساختن یک نشان شخصی، ارائه‌ی یک روایت منسجم است. مونولوگ‌های تک‌شخصیتی در فیلم‌ها خسته‌کننده‌اند؛ در حالی که این مونولوگ‌ها برای نشان شخصی شما حتی از فیلم‌ها هم خسته‌کننده‌تر هستند». فریادهای شما در شبکه‌های اجتماعی به‌خودی‌خود هیچ جذابیتی برای هیچ‌کس ندارند. پس برندتان را به‌همراه یک داستان عرضه کنید تا برای مخاطب جذاب‌تر به نظر برسد.

 

  1. در کارتان پیوستگی داشته باشید

پیوستگی در موارد بسیاری با تمرکز کردن بر روی یک هدف مشخص هم‌پوشانی دارد؛ زیرا اگر به‌صورت منظّم در رابطه با یک موضوع خاص محتوا تولید کنید، به‌راحتی با همان موضوع شناخته شده و از این طریق در میان دیگران متمایز می‌شوید. به‌بیان فیونا یونگ، مربی افزایش قدرت رهبری: «اطمینان حاصل کنید که همواره در مسیر آن هدف اصلی و رسالت محوری که برای نشان شخصی خود تعیین کرده‌اید گام برمی‌دارید؛ چه در فضای مجازی و چه خارج از آن». فیونا همواره مشغول کار با هزاران نفر است تا به آن‌ها برای تعیین مهم‌ترین اهداف کاری‌شان کمک کند. «شما باید ارتباطات، خلق‌وخو و ظاهر خود را با یکدیگر یکپارچه و هم‌خوان کنید. یک اغتشاش کوچک میان این عناصر می‌تواند قدرت تأثیرگذاری نشان شخصی شما را به‌شکل قابل‌ملاحظه‌ای کاهش دهد».

 

  1. آماده‌ی شکست باشید

شکست‌خوردن ناراحت‌کننده است و ما همه بنا بر طبیعت انسانی‌مان تلاش می‌کنیم تا هیچ‌وقت شکست نخوریم؛ اما برای داشتن یک برند شخصی که در میان دیگر نشان‌ها برجسته شود، باید شکست را هم تجربه کنید. والت دیزنی اغلب هنگام یادآوری تجربه‌های ناموفقش در تولید یک نشان انیمیشن، این موضوع را خاطرنشان می‌کرد: «من تصور می‌کنم خوب است که تا جوان هستید یک شکست سخت را تجربه کنید. من از شکست‌های خودم درس‌های زیادی گرفته‌ام. یک شکست به شما نشان ‌می‌دهد که ممکن است گرفتار چه بلایایی شوید». و البته نتیجه‌ی تلاش شما هرچه که باشد، همیشه بهتر از نتیجه‌ای خواهد بود که در صورت تلاش‌نکردن خواهید گرفت.

 

  1. تأثیر مثبتی بر دیگران بگذارید

بعد از اینکه نشان شخصی خودتان را در طول زمان مشخصی توسعه دادید، عموماً دو راه برای ادامه‌ی کار وجود خواهد داشت. یکی بهره‌کشی از دیگران و خراب‌کردن پل‌های پشت‌سر و دیگری جمع‌کردن افراد حول‌محور آن برند شخصی به‌شکلی آرام و مستمر. داشتن رویکردی مثبت نسبت به دیگران و حمایت از آن‌ها به شما کمک می‌کند که نشان شخصی خود را در بلندمدت و آرام‌آرام توسعه دهید.

 

  1. از یک الگوی موفق پیروی کنید

جیسون وونگ، رئیس شرکت سرمایه‌گذاری Wonghaus، می‌گوید: «افرادی که به ساختن یک نشان شخصی علاقه‌مندند، باید خودشان را مانند سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرهایی که هرروزه آن‌ها را دنبال می‌کنند به دیگران عرضه کنند» [نه به این معنی که شبیه آن‌ها بشوند؛ بدین معنا که از شیوه‌ی آن‌ها استفاده کنند]. بنابراین شما نیز می‌توانید با تحلیل خلاّقانه‌ی جریان‌های اجتماعی، نبض شبکه‌های اجتماعی را به دست گرفته و آن‌ها را کم‌وبیش به میل خودتان کنترل کنید. اما باید به‌شکل هم‌زمان همه‌ی شبکه‌های اجتماعی مختلف را تحت‌نظر داشته باشید و توجهتان را به یکی از آن‌ها محدود نکنید.

 

  1. برندتان را زندگی کنید

همان‌طور که پیش از این نیز اشاره شد، اگر بین زندگی شخصی‌تان و برندی که می‌خواهید ایجاد کنید تفاوت عمده و جدایی عمیق وجود داشته باشد، کارتان برای موفقیت سخت، اما به هر حال ممکن خواهد بود. ساده‌تر است که از ابتدا تصمیم به برساختن برندی بگیرید که با سبک‌زندگی خودتان هم‌خوان باشد.

 

  1. کاری کنید که دیگران داستان شما را تعریف کنند

بهترین شیوه‌ی مدیریت روابط‌عمومی، کنترل روایت‌هایی است که دهان‌به‌دهان و سینه‌به‌سینه نقل می‌شوند. مدیریت یک برند شخصی در فضای عمومی نیز از این قاعده مستثنی نیست. آرون اورندورف، سرویراستار Shopify Plus، داستان خودش را در ویدئوهای زنده و برنامه‌های مناسبتی مختلفی که به آن‌ها دعوت می‌شود به‌گونه‌ای بازگو می‌کند که در خاطر مخاطبانش می‌ماند. مخاطبان او قادر خواهند بود که بخش‌های مختلف و به‌یادماندنی داستان آرون را به یکدیگر متصل کرده و بین کلّیت حاصل‌شده با تفسیری که از برند او دارند، ارتباط برقرار کنند. به‌بیان خود او: «گسترش نشان شخصی یعنی توانایی کنترل حرفی که مردم، پشت‌سر شما می‌زنند».

 

  1. میراثی از خود به جای بگذارید

پس از آنکه موفق شدید تا برند شخصی خود را با شهرت و ارتباطات موردنظر گسترش دهید، زمان آن است که به میراثی که از خود به جای خواهید گذاشت بیاندیشید. کلیدواژه‌ها و رفتارهای ویژه‌ای که می‌خواهید با آن‌ها به یاد آورده شوید چه هستند؟ بلیک جیمسون، هنرمند نقاشی، پرتره‌ی مشاهیر حوزه‌ی تکنولوژی و ورزش را به تصویر می‌کشد و یادآور می‌شود: «تأسیس یک نشان شخصی به‌مراتب دشوارتر از تأسیس یک شرکت تجاری است. زیرا اگر بخواهید از آن کار دست بکشید هم باید میراثی از خود به جای بگذارید تا هرچه انجام داده‌اید عملاً هیچ نشود».

 

گسترش یک برند شخصی کاری است که انجام آن یک عمر می‌طلبد. حتی متخصصان توسعه‌ی برندهای تجاری نیز می‌دانند که هیچ دستورالعمل ثابت و اطمینان‌بخشی برای گسترش موفقیت‌آمیز یک برند شخصی وجود ندارد. اما این توصیه‌ها، در قدم‌های نخستین این مسیر راهنمای شما خواهند بود؛ به‌ویژه اگر به فکر تأسیس برندی جدید یا ایجاد تغییراتی اساسی در یک برند قدیمی هستید.

اشتراک گذاری:
برچسب ها: personal berandingبرند شخصیسلف برندینگنشان شخصی

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • تبلیغ‌ها با ما چه می‌کنند…؟ (مروری بر مهم‌ترین فنون اقناعی در تبلیغات تجاری)

    1.61k بازدید

  • تحولات تاریخی در مطالعات آینده

    1.49k بازدید

  • شهر‌های هوشمند چگونه می‌توانند در مقابله با بیماری‌های همه‌گیر مفید واقع شوند

    1.54k بازدید

  • مقدمه‌ای بر تبلیغات، شیوه‌های تبلیغ و انواع آن

    1.58k بازدید

  • آموزش مجازی چه مزایا و معایبی دارد؟

    1.57k بازدید

قدیمی تر اعتبار منبع؛ وقتی گوینده اهمیت پیدا می‌کند!
جدیدتر نگاهی اجمالی به روش آینده‌پژوهی
جستجو برای:
دسته‌ها
  • دسته‌بندی نشده
  • مجله فیلم درس
جدیدترین نوشته ها
  • تبلیغ‌ها با ما چه می‌کنند…؟ (مروری بر مهم‌ترین فنون اقناعی در تبلیغات تجاری) 2020/06/14
  • تفکر طراحانه و تفکر بصری چه هستند و چگونه در کنار یکدیگر عمل می‌کنند؟ 2020/06/06
  • تحولات تاریخی در مطالعات آینده 2020/05/30
  • شهر‌های هوشمند چگونه می‌توانند در مقابله با بیماری‌های همه‌گیر مفید واقع شوند 2020/05/13
  • مقدمه‌ای بر تبلیغات، شیوه‌های تبلیغ و انواع آن 2020/05/08
درباره فیلم‌درس

توانایی و دانش خود را با فیلم‌درس افزایش دهید.

  • location_on
    تهران، خیابان دکتر فاطمی، روبه‌روی هتل لاله، خیابان باباطاهر، بن‌بست کیوان، پلاک 12
  • phone_android
    021-88394685
  • email
    support@filmdars.ir
دسترسی سریع
  • حریم خصوصی
  • پرسش‌های متداول
  • قوانین و مقرارت
  • وبلاگ
  • حساب کاربری
  • رهگیری مدارک

© 2022 فیلم درس. تمامی حقوق محفوظ است
keyboard_arrow_up