15 عادت تولید کنندگان محتوای موفق

15 عادت تولید کنندگان محتوای موفق

15 عادت تولید کنندگان محتوای موفق

یکی از زمینه های کاری که به شدت با هوش تحلیلی در آمیخته، تولید محتوا می باشد. کسانی که در این زمینه مشغول هستند، بعد از بدست آوردن علم، وارد عمل می شوند ولی همه ی این افراد، موفق به بازده عالی نمی شوند. یکی از دلایل نرسیدن به بازده عالی، عدم تجربه کافی و عدم دانستن برخی از اصولی است که افراد موفق در این زمینه از آن استفاده می کنند. برای همین ما در ادامه به بررسی 15 عادت تولید کنندگان محتوای موفق می پردازیم.

ویژگی های تولید کنندگان محتوای موفق

1.   خلاقیت

از ویژگی های مهم برای افراد موفق در زمینه ی تولید محتوا، خلاقیت می باشد. خلاقیت در طراحی بنر و محتواهای گرافیکی یکی از پر رقابت ترین زمینه های تجارت می باشد. تولید کننده ای که بتواند خلاقیت داشته باشد و با هر موضوعی که در اختیار دارد یک ایده ی بکر با سئو ی قوی ارائه بدهد، می توان گفت یکی از افراد موفق در این زمینه به حساب می آید.

2.   جسارت عمل کردن ایده ها

هر نوع محتوایی که تازه و نو باشد دارای ریسک می باشد زیرا تا به حال باز خورد آن بررسی نشده است. بنابراین فردی که در زمینه های صوتی و تصویری بخواهد از نوع خاصی از ایده استفاده کند و یا حتی تولید کننده ی محتوای متنی که بخواهد از نوع خاصی از بیان و کلمات برای یک مطلب استفاده کند و از کار خود مطمئن است، باید جسارت عملی کردن ایده های خود را داشته باشد نه این که صرفا اطلاعات و علم اولیه ی خود را تکرار کند.

3.   تشخیص جامعه ی هدف

هر محتوایی که در حال تولید و عرضه است برای قشر خاصی تهیه می شود. برای مثال سایت های آموزش آیلتس برای افرادی که به دنبال قبولی در این آزمون اند طراحی شده و یا سایت های هنری برای افراد هنرمند و هنر دوست تهیه گشته است. بنابراین هر تولید کننده باید جامعه ی هدف را بداند و بر اساس آن به تولید محتوا بپردازد.

4.   شناختن سلیقه و علایق جامعه ی هدف

پس از شناسایی جامعه ی هدف مرحله ی بعدی که تولید کننده های برتر به دنبال آن هستند، شناسایی سلایق و علایق جامعه ی هدف می باشد. برای مثال محتواهای ارائه ی وسیله برای فروش علاقه مند به ویژگی های محصول و خدمات هستند و ویژگی و کلمات هنری برایشان اولویت ندارد.

5.   تعیین هدف در این محتوا

یکی از موضوعاتی که تولید کننده های مبتدی کمتر مورد بررسی قرار می دهند، عدم توجه به هدف از این محتوا است. قطعا بالا آمدن سایت یک هدف کلی می باشد بلکه سوال اصلی برای یافتن هدف اصلی این است که وقتی سایت بالا آمد، هدف از این مقاله چه می باشد؟ آیا ترغیب فرد برای خرید خدمات است و یا آموزش درست و دقیق یک مطلب؟ اینگونه سوال هاست که به یک محتوا جهت می دهد.

6.   سرعت تولید محتوا

از ویژگی های مهم تولید کننده های محتوا های متنی و صوتی تصویری و … سرعت تولید محتوا می باشد. در نظر بگیرید که یک تولید کننده ی محتوای متنی کوتاه، چند روز وقت صرف کند! این زمان علاوه بر پایین آوردن رادمان درآمد زایی فرد، باعث عدم فعالیت سایت می شود و در دراز مدت، پایین آمدن رتبه ی جهانی سایت را به همراه دارد.

همچنین برای تولید محتواهای تصویری، سرعت به شدت مهم است. برای مثال یک شرکت، دو بنر برای سایت خود درهمین ماه لازم دارد زیرا بازدید سایت این فرد در این ماه افزایش می یابد. اگر تولید کننده، بنر ها را دیر تر تهیه کند، ارائه ی خدمات توسط سایت دچار مشکل می شود و ممکن است فرد سفارش دهنده ضرر کند.

7.   مطالعه و یادگیری

یک تولید کننده ی محتوای موفق باید در جمع آوری اطلاعات و یادگیری مطالب مورد نیاز، دقیق و با سرعت پیش برود.

برای مثال تصور کنید برای تبلیغ مواد غذایی به تولید کننده ی محتوا ی تصویری سفارش کار بدهند. فرد تولید کننده موظف است بر اساس سناریوی عملکرد خود مطالعاتی انجام دهد و این مطالعات در صورت نیاز، ممکن است یادگیری استاندارد های جهانی مواد غذایی را نیز شامل شود و یا حتی برای مکان فیلم برداری باید درباره ی وضعیت آب و هوایی مناطق مد نظر اطلاعات جمع آوری کند.

8.   تسلط به سئو

سئو (SEO) یا همان بهینه سازی برای موتورهای جست و جو، مجموعه‌ای از عملکرد هایی است که در طراحی و کدنویسی سایت، استراتژی محتوایی، تولید محتوا و لینک ‌سازی خارجی انجام می‌ شود تا سایت بازدید بیشتری را به خود جلب کند و رتبه ی بهتری را بدست آورد.

سئو در متن و در محتواهای تصویری شامل بسیاری از نکات می باشد. برای مثال در سئوی متن باید به کلید واژه ها، میزان حروف ربط، تعداد کلمات و … توجه کرد. همچنین سئوی تصاویر شامل نکات دیگری از جمله ابعاد، حجم، Alt و … تصویر می باشد.

9.   یونیک بودن محتوا

از ویژگی های موفق ترین افراد در تهیه ی محتوا کسانی هستند که به یونیک بودن و تکراری نبودن محتواهای تولیدی بپردازند. این موضوع مخصوصا در زمینه های تولید محتوای متنی اهمیت ویژه ای می یابد زیرا ممکن است یک متن رایج در چند مقاله در سایت های دیگر شناسایی شود و گوگل متن شما را کپی تلقی کند و این موضوع بر روی رنک اثر منفی می گذارد.

10.  توجه به کیفیت، نه کمیت

برای یک تولید کننده محتوا ممکن است همزمان تعداد زیادی کار ایجاد شود. یک فرق افراد موفق در زمینه ی تولید محتوا با افراد ضعیف در این قشر این است که افراد ضعیف تعداد کار و درآمد را سرلوحه قرار می دهند ولی افراد موفق کیفیت را اولویت قرار می دهند و با توجه به آن، کمیت را تعیین می کنند.

افراد موفق در این زمنیه وقتی به صورت مداوم به تولید محتواهای با کیفیت می پردازند در زمینه ی شغلی خود تبدیل به یک نام شناخته شده می شوند و این موضوع به موفقیت آنها کمک چندین برابری می کند چرا که کیفیت را فدای کمیت نکرده اند.

11.  داشتن چک لیست

یکی از ویژگی های مهم برای هر تولید کننده ی محتوا، داشتن چک لیست می باشد. همانطور که می دانید یک محتوا نیازمند یک سلسله اصول تهیه و تدوین است که با توجه به موارد سئو، این موارد که ممکن است به بالای ده تا برسند و اگر فرد این موارد را به نظم درنیاورد ممکن است یادش برود و کیفیت کار او پایین بیاید.

12.  به روز بودن در اطلاعات و آگاهی

معمولا یک تولید کننده ی خوب در زمینه ی محتوا از ترند های روز و علایق مردم در آن مقطع زمانی آگاه است. او از این ویژگی برای افزایش بازدیدکننده های محتوا استفاده می کند.

13.  به روز رسانی و یادگیری مداوم مهارت وعلم فردی

ز گهواره تا گور آپدیت شوید!

از ویژگی های یک تولید کننده ی محتوای موفق، به روز رسانی مهارت های خود در زمینه ی کاری است. مثلا تولید کنندده های گرافیکی علاوه بر برنامه های رایج مانند کورل، فتوشاپ و … باید با نرم افزار های دیگر آشنا شوند و یا حتی به صورت مداوم نرم افزار های خود را آپدیت کنند.

14.  استفاده از ابزار ها و افزونه ها

در جهان امروز برای راحتی در تولید انواع محتوا ها، نرم افزار های کمکی تهیه شده است. افزودن افکت، افزودن ویژگی های بصری و حتی افزونه هایی برای یافتن کلید واژه های مورد نیاز وجود دارد که به صورت رایگان و یا پرداخت هزینه در اختیار افراد قرار دارد.

15.  کار مداوم بدون توجه به تعطیلات

یکی از ویژگی هایی که تولید کنندگان موفق به آن توجه دارند این است که چه در روز های تعطیل و چه حضوری و چه به صورت دور کاری باید کار خود را انجام دهند چرا که عملکرد سایت ها در روز های تعطیل نیز متوقف نمی شود.

در این مقاله به بررسی ویژگی هایی پرداختیم که بسیاری از افراد موفق در تولید محتوا از آنها استفاده می کنند و بر شهرت خود می افزایند. شما نیز می توانید با استاندارد سازی عملکرد خود به مرحله ای از موفقیت که می خواهید برسید و از صعود خود لذت ببرید.

دیدگاه ها بسته شده است

برای ورود به سامانه آموزشی ((به آموز)) بر روی نشانی زیر کلیک کنید:

نام کاربری و رمز عبور شما کد ملی شما می‌باشد که بعد از ۲۴ ساعت کاری فعال خواهد شد.

لینک کانال پشتیبان دوره در پیام رسان ایتا از طریق پیامک اطلاع رسانی خواهد شد