مهارت های لازم برای تولید کننده ی محتوا

مهارت های لازم برای تولید کننده ی محتوا

یکی از مشاغلی که در چند دهه ی اخیر برای فضای مجازی اهمیت ویژه ای یافته است، تولید کننده ی محتوا می باشد. این شغل در زمینه های گرافیکی، متنی، صوتی و تصویری در حال انجام می باشد و روزانه افراد بسیاری از این موضوعات کسب درآمد می کنند. به دلیل اهمیت این شغل در سراسر جهان ما در ادامه به بررسی مهارت های لازم برای تولید کننده ی محتوا ی متنی می پردازیم.

مهارت های لازم برای تولید کننده ی محتوای متنی

جمع آوری اطلاعات لازم برای تولید محتوا

اولین کاری که یک تولید کننده ی محتوای متنی باید انجام دهد، جمع آوری اطلاعات درباره ی موضوعی است که می خواهد در آن زمینه فعالیت داشته باشد. برای این کار فرد باید بداند از کدام سایت ها و یا کدام مقالات می تواند اطلاعات درست بدست بیاورد.

البته تولید کننده های محتوا باید توجه داشته باشند باید برای بعضی از زمینه های تخصصی مانند پزشکی، دارویی، شیمیایی و موضوعاتی اینچنین از منابع معتبر مانند کتاب ها استفاده کنند تا باعث بد فهمی و یا اشتباه نشوند زیرا با جان انسان ها در آمیخته است.

همچنین بهتر است برای موضوعات تخصصی ترجیحا از افراد متخصص در این زمینه بهره مند شد.

پاراگراف بندی و افزو دن تگ های H1 ،  H2 ، H3 ، H4 ، H5 ، H6

بعد از نوشتن متن خام، افراد باید بتوانند موضوعات را در پاراگراف ها و ساختاری قرار بدهند که خواننده بتواند منظم تر به مطالب دست بیابد و علاوه بر این نوع چینش برای او خسته کننده نباشد. برای این موضوع استفاده از تیتر ها اهمیت دارد. استفاده از تیتر برای پاراگراف ها در سئو بر اساس اهمیت H1 ،  H2 ، H3 ، H4 ، H5 ، H6 می باشد که به ترتیب اچ 1 مهمترین تیتر و تیتر اصلی و بقیه تیتر ها زیر شاخه ها ی آن می باشد.

دقت به علائم نگارشی و املا

املای درست و علایم نگارشی از اهمیت بالایی بر خوردار است به گونه ای که جایگاه یک ویرگول ممکن است باعث بد فهمی شود.

به مثال های زیر دقت کنید:

پس، فردا امتحان داریم.

پس فردا، امتحان داریم.

اولین جمله یک جمله با حالت تعجب است ولی جمله ی دوم خبری است.

تسلط به سئو در محتوای متنی

سئوی متن به معنی بهینه سازی مقاله برای موتور های جست و جو مانند گوگل، یاهو و … می باشد. این بهینه سازی موجب می شود که یک مقاله سریعتر و بهتر توسط موتور های جست و جو مورد بررسی قرار بگیرند و وارد صفحات اولبه جست و جو شود و در پی آن باعث افزایش بازدید و بهتر شدن رتبه ی سایت گردد.

در ادامه به چند نمونه از سئوی متن اشاره می کنیم:

  • استفاده از کلمه ی کلیدی و تکرار آن در متن متناسب با میزان کلمات متن
  • تعداد کلمات یک مقاله باید بیش از 300 کلمه باشد
  • افزودن متای متن که معمولا 25 الی 30 کلمه است
  • استفاده از نامک متناسب با تیتر اصلی مقاله
  • ایجاد پیوند های داخلی در مقله
  • ایجاد پیوند های خارجی در مقاله
  • استفاده از کلمات مترادف با کلید واژه ی اصلی

یونیک بودن و عدم تکراری بودن متن

بکر بودن و تکراری نبودن محتواهای متنی یکی از مهمترین قسمت های یک محتوا می باشد. به دلیل اهمیت این موضوع بسیاری از سایت های تشخیص برای تکراری نبودن متن ها ایجاد شده اند که به افراد می گویند کدام جملات تکراری و کدام یک غیر تکراری و یونیک می باشد. همچنین تولید کنندگان محتوای متنی باید سعی کنند محتوایی ایجاد کنند که برای سالیان دراز اعتبار آن حفظ شود که به اصطلاح به آن محتوای همیشه سبز می گویند.

ابزار خوانایی محتوا در یواست سئو

یکی از افزونه هایی که در سئو به ما کمک می کند، افزونه ی یواست سئو می باشد. در این افزونه قسمتی به نام خوانایی وجود دارد که به ما نکاتی را یادآور میشود. مثلا به ما می گوید که باید جمله ها را تا حد امکان کوتاه و از بهره گیری از افعال ابهام زا پرهیز کرد. همچنین این افزونه تاکید دارد که باید به میزان مناسبی از حروف ربط استفاده شود.

یکی از ویژگی هایی که  تنظیم کردن خوانایی یواست به آن کمک می کند، زمانی است که گوگل می خواهد صفحه ی مورد نظر را ترجمه کند که در این صورت، زمانی که همه ی افعال و حروف ربط و … سر جای خود و به میزان مناسب استفاده شده باشند، ترجمه ی بهتری انجام می شود و در نتیجه بازدید از سایت برای افراد غیر ایرانی بالا می رود و در پی آن رتبه ی سایت بهتر می شود.

استفاده از تصاویر در مقاله

استفاده از عکس و اینفوگرافی در مقاله به جذابیت آن کمک می کند. ولی در این زمینه دو موضوع مورد اهمیت است.

یک این که تعداد عکس ها باید متناسب با متن باشد مگر اینکه محتوای اصلی برای ارائه ی نهایی، عکس باشد. مانند مجموعه های عکس لباس و گل و غیره.

نکته ی دوم که در تصاویر باید به آنها دقت کرد سئوی تصاویر است که در ادامه به چند مورد از آن اشاره می کنیم.

  • متن Alt بهتر است مفهوم عکس و تیتر متن را شامل شود
  • Hotlinkرا غیر فعال کنید
  • برای استفاده از عکس های نمایش داده در سایت های دیگر، می توان با ابزار های فتو شاپ تغییراتی ایجاد کرد که عکس را به عنوان یک عکس جدید به گوگل شناساند و این موضوع به شدت در رتبه ی سایت تاثیر گذار است. این تغییرات می تواند شامل سایه ها، تغییر ابعاد، اضافه کردن متن بر روی عکس و … باشد.
  • تغییر داده های Exif عکس

بارگذاری محتوای متنی

بارگذاری محتواهای متنی کار راحتی است. کافی است در پنل کاربری مقاله را آپلود کنید و بعد از تنظیم کردن فونت و رنگ و …  می توان بارگذاری را انجام داد. اما نکته ی مهم برای بارگذاری ها، زمان بارگذاری می باشد. محتوا گذاران بهتر است برای بارگذاری مطالب، همیشه یک زمان دقیق را مد نظر بگیرند و این تداوم ادامه داشته باشد.

سخن پایانی

به غیر از محتواهای متنی، انواع محتواهای دیگری از محتوا ها مانند محتواهای صوتی تصویری، محتواهای صوتی، محتواهای صرفا تصویری وجود دارد. تولیدکنندگان محتوایی که در هر کدام از این زمینه ها فعالیت می کنند باید بر اساس اصول آن رفتار کنند تا بتوانند به مرور سایت خود را بهتر و بازدیدکنندگان از سایت را افزایش دهند.

دیدگاه ها بسته شده است

پیشنهاد سردبیر

آخرین محتوای آموزشی

77
ریال200.000

برای ورود به سامانه آموزشی ((به آموز)) بر روی نشانی زیر کلیک کنید:

نام کاربری و رمز عبور شما کد ملی شما می‌باشد که بعد از ۲۴ ساعت کاری فعال خواهد شد.

لینک کانال پشتیبان دوره در پیام رسان ایتا از طریق پیامک اطلاع رسانی خواهد شد